Mesajı Yanıtla

Sıcak!PANİK ATAK BELİRTİLERİ 9 TİTREME, ÜŞÜME, ÜRPERME YA DA ATEŞ BASMASI DURUMU

Yazar
Guest
Super Member
  • Toplam Mesaj : 61617
  • Ödül Puanı: 0
  • Katılım Tarihi: 2014/12/18 17:22:41
  • Durum: Çevrimiçi
2017/11/20 18:02:40 (permalink)

PANİK ATAK BELİRTİLERİ 9 TİTREME, ÜŞÜME, ÜRPERME YA DA ATEŞ BASMASI DURUMU

Bir daha söyleyeyimde duymayan...
Yok yok, şaka yaptım. Artık söylemiyorum.
 
Yazılarımı okuyan herkes duydu artık; panik atağı kontrol edebilirsin ve panik atak belirtileri tehlikeli değildir. Kitabımda “Kim korkar panik ataktan!“ sana önerdiğim kendi kendine tedavi proğramı ile bu problem ile 8 adımda başa çıkabilirsin.
 
Panik atak belirtileri 13 adettir. DSM 5 tanımlamasına göre dokuzuncu belirti “Titreme, üşüme, ürpeme ya da ateş basması” dır.
Titreme ve sarsılmalarla ilgili üçüncü belirtide anlatmıştım; titremeler somatik ve psikolojik nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilirler. Seğirme ve sarsılmalar ise yine biolojik nedenlere veya fiziksel / mental yorgunluğa bağlı olabilir.

 
İkinci belirti olan terleme konusunda, yine o konu ile ilgili yazıda, neden ve çözümlerinden bahsetmiştim.
Kısacası titreme, üşüme, ürperme ve ateş basması, altında yatan başka somatik hastalıklar yoksa, panik anı veya öncesindeki vücudun gösterdiği kendini koruma mekanizmalarına veya stres hormonu üretimi ile ilgili tepkilere bağlıdır. Elbette senin bu belirtilere karşı veya bu belirtilerin görülme ihtimaline karşı gösterdiğin öğrenilmiş tepkiler (örneğin nasıl soluk alıp verdiğin, kaçınma davranışların), bunlara karşı gelistirdiğin bilişsel kalıplar (olumsuz düşünme kalıpları, takıntılar) ve duygu kontrolü (olumsuz duyguların seni yönlendirmesi,duygulardan kaçınma) gibi nedenler bu durumu etkiler.
 
Kaç veya saldır mekanizmasının kan dolaşımını nasıl hangi oranlara yönlerdirdiğini ve bunun senin için bazı koşullarda niçin ve nasıl yıkıcı olduğunu yazdım daha önce. Daha az kan dolaşımı olan el ve ayak gibi, vücut için o an önemsiz organların daha soğuk olmaları, bu duruma odaklanan senin, diğer faktörler yardımı ile (nefes alıp verme, belirtiyi olandan daha fazla ve yıkıcı hissetme, bu durumdan yoğun kaygı duyma gibi) bu durumu (örneğin elde yaşanan üşüme hissi) daha da çetrefilli hale sokmana (ürperme sonrasında üşüme ertesinde ise titreme gibi) neden olur.
 
Dik bir dağın tepesinden yuvarlanan bir kartopu uygun koşullarda bir çığa dönüşür elbette. Sorunlara daha ilk başında doğru müdahale bu türden belirtilerin kontrol edebilir hale gelmesine neden olur.
 
Peki öyle ise, ne yapmalı?
 
Gerekirse sakin bir yerde oturup içini ısıtan anılarını, sevdiklerini düşün
Doğru nefes alıp vermeyi mutlaka öğren
Seni kızdıran, heyecanlandıran şeylerin listesini yap. Olumsuz düşünce kalıplarını öğren
Panik atağın işleyiş mekanizmasını öğren
Stres ile başa çıkmak çok önemli, onunla baş etmeyi öğren
Hangi durumlarda stresin artıyor, heyecanına yenik düşüyorsun?
Tüm dikkatini ve gücünü, titreme terleme, üşüme gibi belirtilere vermekten kaçınmaya çalış
Korku seni sonu belli bir tünele sokar. Odak değiştirme alıştırmalarını uyula.
Kitaptaki gevşeme  alıştırmalarını hemen öğren ve uygulamaya başla
Bazı alıştırmalar bu belirtileri evinde güvenli bir ortamda yaşamanı sağlar. Bu alıştırmalarla bu belirtilere karşı daha duyarsız hale gelirsin.
 
Kitaptaki yakınlaşma ve yüzleşme tekniği ile kendini daha güvende hissedeceğine ve eminim
 

Saygılarımla….
Hasan Durna, uzm psikoterapist
Guest
Hızlı Yanıt: (Tam Sürümü Aç)
  Gösterilen rastgele karakterileri girin
Gönder
Bağlantı spamını engellemek için bazı kısıtlamalar uygulandı.
Mesajınızdaki URL ler, imzalar ve özel mesajlar kaldırıldı ta ki ...
  • 99999 gündür üye olmanız gerekiyor;
  • 99999 mesaj göndermeniz gerekiyor;
  • Mesajlarınıza en az 99999 puan almanız gerekiyor (mesajlarınızın değerlendirmesine göre)
  • En az 99999 ödül puanınız olması gerekiyor;
Git: