Mesajı Yanıtla

Sıcak!Nefes alma alıştırması; panik atak ile mücadelede önemli bir yardımcı.

Yazar
Guest
Super Member
  • Toplam Mesaj : 61558
  • Ödül Puanı: 0
  • Katılım Tarihi: 2014/12/18 17:22:41
  • Durum: Çevrimiçi
2017/04/09 12:24:56 (permalink)

Nefes alma alıştırması; panik atak ile mücadelede önemli bir yardımcı.

Daha önceki ”Doğru nefes alıp vermeyi biliyor musunuz?” başlıklı yazımda nefes alıp verme sırasında vücutta olup bitenlerden, içe  çekilen havanın etkilerinden bahsetmiştim. Kandaki değişen değerler ve panik atak arasındaki ilişkiyi anlatmıştım. O yazıyı panikataksite adlı sayfamda okuyabilirsiniz.

Bugün ise kolayca uygulunabilecek bir nefes alma tekniğinden ve bu alıştırmanın nasıl yapılacağından bahsetmek istiyorum.

Nefes almak otonom sinir sisteminin etkisi altında yapılır. Bu yüzden, uyurken de nefes alıp verebiliriz. Otonom sinir sistemi, sempatik (kan dolaşımını, şeker oranını, adrenalin ve kortison gibi hormonlarla vücudun aktivetisini arttırır, kaç veya saldır durumuna hazırlar) ve parasempatik (tam tersi vücut aktivitelerinin yavaşlamasını, kalp atışlarının yavaşlamasını ve midenin daha doğru çalışmasını kontrol eder) sistemlerden oluşur ve panik atak için yaşamsal öneme sahiptir.

Doğru bir teknik ile nefes alıp vermek, onun sıklığını, nereye ne miktarda hava çekildiğini kontrol eder. Bu egzersiz ile kalp mide karın kasları ve akciğerdeki hareketliliklerinin düzen altına sokulması ve böylece otonom davranışların da kontrol edilmesi sağlanır. Sonuç ise elbette atak anında daha kolay kontrol edilen vücut fonksiyonları , daha yüksek özgüven ve artan olumlu beklenti hissi olur.

Nefes kontrolü, kitapta da yazıldığı gibi birçok farklı teknikler ile sağlanabilir. Benim kullandığım sistem ”Dörtlü” adını verdiğim bir tekniktir. Derin nefes alıp vermeyi, bunu kontrollü yaparak panik atak ve stres ile mücadelede başarı sağlamayı hedefler.

Kısaca şöyle yapılır:

1 -) Evin sakin bir köşesinde sırt üstü uzanın.

2 -) Gözünüzün önüne dört köşeli bir nesne getirerek (veya televizyon pencereye vs bakarak) nefes almaya başlayacağınız köşeyi kararlaştırın.

3 -) Nefesi ilk alıştırmalarda burundan veya ağızdan almanız çok farketmese de tekniğe alıştıktan sonra, burundan alıp ağızdan vermeyi öneririm (hızı düşürüp, çekilen hava miktarını düzene sokar).

4 -) Nefesi karın boşluğuna (aslında diyafram) alın.

5 -) İlk köşede nefes alamaya başlayın, gözünüzü ikinci köşeye kaydırıp bir süre duraklayın, üçüncü köşeden itibaren nefes vermeye başlayın ve yeniden nefes almaya başladığınız ilk köşeye geldiğinizde nefesinizi tam olarak vermiş olun.

6 -) İstiyorsanız içinizden köşeleri 1-2-3-4 diye sayabilirsiniz.

7 -) Temponuz zamanla size uygun hale gelecek, merak etmeyin. Ancak nefes alıp verme toplam süresi asla 4-5 saniyeden hızlı olmasın. Bunu 4 sefer yapıp sonrasında dinlenmeye geçin. Uzanarak yaptığınız alıştırmalar sırasında uyumayın.

8 -) Aynı alıştırmayı oturarak ve sonrasında ayakta yapın.

9 -) Aynı alıştırmayı hergün sabahları ve akşamları uyku öncesinde yapın. İlk günlerde olabildiğince sık yaparak alıştırmayı otomatik hale getirin.

10 -) Alıştırmayı düzgün öğrenip diğer gevşeme, yakınlaşma, fokus değiştirme alıştırmaları gibi teknikler ile birlikte yapılması panik atak ile mücadelede çok büyük yarar sağlar.

Nefes kontolü alıştırmaları, bazılarının idda ettiği gibi astral seyahetler, zihin güçleri, üçüncü göz ve çakra acımı falan filan gibi tuhaf ve saçma şeylere yol açmazlar.

Daha fazla bilgi için kitaptaki gerekli bölümleri okuyun. Kitap tüm seçkin kitapçılarda...

Saygılarımla...

Hasan Durna

0 Yanıtlar İlgili Konular

    Guest
    Hızlı Yanıt: (Tam Sürümü Aç)
      Gösterilen rastgele karakterileri girin
    Gönder
    Bağlantı spamını engellemek için bazı kısıtlamalar uygulandı.
    Mesajınızdaki URL ler, imzalar ve özel mesajlar kaldırıldı ta ki ...
    • 99999 gündür üye olmanız gerekiyor;
    • 99999 mesaj göndermeniz gerekiyor;
    • Mesajlarınıza en az 99999 puan almanız gerekiyor (mesajlarınızın değerlendirmesine göre)
    • En az 99999 ödül puanınız olması gerekiyor;
    Git: